Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování umělého života
Žák, Jakub ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací umělého života pomocí umělých BDI agentů. Pro účely práce je vytvořen virtuální svět, do kterého jsou agenti umístěni. V systému figuruje 5 různých druhů agentů. Agent otec, který systém řídí a synchronizuje. Dále pak agenti výrobce, prodavač, policista a zloděj. Model systému je vytvořen pomocí návrhové metodologie Prometheus. Systém je naprogramován v jazyce Jason, který je implementací jazyka AgentSpeak.
Modely umělého života
Ďuričeková, Daniela ; Martinek, David (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje návrh a implementaci simulátoru umělého života. Práce je rozdělena do čtyř částí. Cílem první části je seznámení s oblastí umělého života a základní terminologií. Druhá část se věnuje vybraným návrhovým vzorům a návrhu simulačního systému, jehož smyslem je simulovat ekosystém umělých entit. Účelem následující části je popis implementace jednotlivých složek systému. Na závěr je provedeno testování systému na dvou ukázkových modelech.
Distribuovaný simulátor umělého života
Weiss, Martin ; Kočí, Radek (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Jak studium a modelování umělé inteligence, tak vhodné využití distribuovaných výpočetních systémů patří k tématům, o kterých se dnes a v budoucnu ještě hodně mluvit bude. Zmíněných odvětví se týká i tato práce s daným úkolem navrhnout a implementovat simulátor umělého života s využitím distribuovaného výpočtu. Zmíněná aplikace byla v rámci této práce realizována a podrobena několika zátěžovým testům za účelem vypozorování různých zákonitostí distribuovanému systému vlastních. Při návrhu byly uvažovány různé způsoby decentralizace simulačních zdrojů a výpočtů. Finální program se neukázal jako nejvhodnější pro simulace a modelování jednoduchých problémů z oblasti AI, které naopak spíše brzdí a do budoucna by měl být spíše zaměřen na výpočetně složitější problémy, které spíše využijou kapacit a výhod podobného systému.
Simulátor umělého života
Popek, Miloš ; Grulich, Lukáš (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Oblast umělého života je velmi rozsáhlá. Tato práce je zaměřena na simulace s reaktivními agenty. Je popsán návrh simulátoru umělého života a jazyka pro definování chování agenta. Jsou popsány návrhy a výsledky provedených simulací.
Umělý život
Weigl, František ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou umělého života. První část poskytuje stručný přehled historie umělého života a současné dělení umělého života. Ve druhé části práce jsou popsány některé významné softwarové modely umělého života. Poslední část práce obsahuje jednoduché experimenty s vybraným celulárním automatem.
Modelování umělého života
Slavík, Jiří ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Modelování umělého života je příliš obsáhlým tématem ke zpracování v jedné práci zvoleného rozsahu. Práce je tedy značně omezena a hlavní ideou se stává modelování lidského chování. Předložená práce se zabývá vytvořením umělého agenta, jehož člověku podobné chování je implementováno dle referenčního modelu PECS. Neformální specifikace referenčního modelu PECS je zapsána pomocí programovacího jazyka Java do programu simulujícího chování umělé lidské bytosti v určitém prostředí. Modelovaná lidská entita má za úkol napodobovat aktivitu lidí, adekvátně reagovat na podněty z okolí a měnit své prostředí v zájmu svých cílů. Modelovaná lidská entita se chová na základě vzorců chování (behaviorální chování), které jsou přiřazovány na základně její aktuální role.
Zavedení kast do evoluce umělých bytostí.
Trunda, Otakar ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V této práci se zabýváme problematikou evoluce umělých bytostí rozdělených do kast. Představujeme návrh prostředí umožňujícího uživateli definovat různé kasty včetně jejich vzájemných vztahů a simulovat život příslušníků těchto kast ve virtuálním světě. Popisujeme vlastnosti námi navrženého prostředí a jeho aplikovatelnost demonstrujeme na několika typických scénářích s využitím kast. V takto navrženém prostředí zkoumáme modelové situace, kde bytosti ve virtuálním světě zastávají různé role. Pozorujeme výsledky simulací a zkoumáme, jaký vliv na výsledek mají počáteční podmínky, hodnoty parametrů agentů (např. maximální věk) a hodnoty parametrů prostředí (např. pravděpodobnost mutace).
Umělý život
Weigl, František ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou umělého života. První část poskytuje stručný přehled historie umělého života a současné dělení umělého života. Ve druhé části práce jsou popsány některé významné softwarové modely umělého života. Poslední část práce obsahuje jednoduché experimenty s vybraným celulárním automatem.
Evolutionary development of robotic organisms
Krčah, Peter
Od zveřejnění práce Karla Simse o evoluci virtuálních organizmů uplynulo již třináct let. Od té doby bylo publikováno několik přístupů k řešení genetických algoritmů a k evoluci neuronových sítí. Tato práce navrhuje nový algoritmus pro evoluci virtuálních organizmů. Představovaný algoritmus se nazývá Hierarchický NEAT a je rozšířením algoritmu NEAT (NeuroEvolution of Augmenting Topologies), který je schopen efektivně vyvíjet umělé neuronové sítě. Hierarchický NEAT aplikuje všechny tři hlavní složky algoritmu NEAT (ochranu evolučních inovací zavedením druhů, ohleduplné křížení organizmů a postupný vývin z minimální stavby těla) na evoluci stavby těla a kontrolního systému organizmů. Navíc algoritmus umožňuje citlivější křížení kontrolních systémů než původní metody. Experimenty prokázaly, že navrhovaný algoritmus výrazně zvyšuje výkon evoluce pro všechny testované úkoly. Další experimenty prokázaly, že každá ze složek algoritmu je přínosem pro výkon evoluce, centrální řídící mechanizmus není nezbytný pro úspěšný vývoj strategií pro sledování světla a že výběr konkrétní sady přenosových funkcí neuronu významněji neovlivňuje evoluci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Modelování umělého života
Slavík, Jiří ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Modelování umělého života je příliš obsáhlým tématem ke zpracování v jedné práci zvoleného rozsahu. Práce je tedy značně omezena a hlavní ideou se stává modelování lidského chování. Předložená práce se zabývá vytvořením umělého agenta, jehož člověku podobné chování je implementováno dle referenčního modelu PECS. Neformální specifikace referenčního modelu PECS je zapsána pomocí programovacího jazyka Java do programu simulujícího chování umělé lidské bytosti v určitém prostředí. Modelovaná lidská entita má za úkol napodobovat aktivitu lidí, adekvátně reagovat na podněty z okolí a měnit své prostředí v zájmu svých cílů. Modelovaná lidská entita se chová na základě vzorců chování (behaviorální chování), které jsou přiřazovány na základně její aktuální role.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.